Jak wykorzystać Internet w reklamie biura tłumaczeń?

Dobra reklama i przemyślana promocja to podstawa wszelkich działań mających na celu zaistnienie w świadomości odbiorców. Wie o tym niemal każdy przedsiębiorca. Jeszcze kilkanaście lat temu głównym miejscem działań promocyjnych były standardowe kanały komunikacji – takie jak prasa, telewizja czy wszechobecne billboardy. Dzisiaj miejscem zintensyfikowanych działań reklamowych jest Internet. I to bez względu na to, czy promuje się sklep, firma budowlana bądź biuro tłumaczeń. Zatem jak wykorzystać to nowoczesne medium?

Witryna internetowa
Punktem wyjścia do wszystkich działań reklamowych w sieci jest dobra i funkcjonalna strona internetowa, która stwarza nieograniczone możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców. W tym przypadku wiele zależy od samego przedsiębiorcy – witryna może pełnić jedynie funkcje informacyjne (z zaprezentowaniem oferty i podaniem kontaktu) lub być formą komunikacji z odbiorcami. W tym drugim przypadku wartość strony na pewno podniesie blog tematyczny, który będzie przedstawiał informacje z danego zakresu. Jednocześnie każdy przedsiębiorca chcący wypromować swoją firmę w sieci musi pamiętać o tym, aby jego witryna była odpowiednio wypozycjonowana i zoptymalizowana. Takie działania zapewnią wysoką pozycję w wyszukiwarkach.

Media społecznościowe
Trudno sobie wyobrazić współczesny świat bez mediów społecznościowych. Najpopularniejszym z nich jest oczywiście Facebook, którego nie może ignorować żadne przedsiębiorstwo (w tym biuro tłumaczeń). Zatem prowadzenie fanpage’a na Facebooku to absolutne minimum, które pozwala na zaprezentowanie swojej oferty, nawiązanie kontaktów z potencjalnymi klientami, udostępnianie materiałów zwiększających grono odbiorców, umieszczanie reklamy na profilu, tworzenie interakcji, wymianę opinii czy oferowanie atrakcyjnych zniżek i rabatów. To wszystko zwiększa rozpoznawalność firmy i podnosi jej atrakcyjność w oczach internautów. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż Facebook umożliwia płatną reklamę, która także zwiększa ilość potencjalnych klientów. I chociaż Facebook to niewątpliwie najbardziej powszechne medium społecznościowe, to dodatkowo warto zainteresować się innymi portalami – takimi jak Twitter, Linkedln, Google+, Instagram czy You Tube.

Fora internetowe
Skutecznym sposobem na zareklamowanie firmy w sieci są fora internetowe (zwłaszcza branżowe). Ta forma promocji to nie tylko szansa na zyskanie miana eksperta, ale także na dotarcie do ściśle określonej i sprecyzowanej grupy odbiorców. Udzielanie fachowych porad, wymienianie się informacjami lub branie udziału w tematycznych dyskusjach to bardzo skuteczny sposób na zyskanie klientów.

Bazy i katalogi firm
Żadna firma chcąca zaistnieć w Internecie nie może zapomnieć o tak oczywistym działaniu, jakim jest umieszczenie firmy w bazach i katalogach firm (i to zarówno tych lokalnych, jak i ogólnopolskich). W takich wpisach powinny znaleźć się nie tylko podstawowe informacje o działalności i dane kontaktowe, ale także odnośniki do strony internetowej lub profilu w mediach społecznościowych. To znacznie ułatwi kontakt z potencjalnymi odbiorcami.

Inne formy reklamy w Internecie, z jakich może skorzystać biuro tłumaczeń to między innymi artykuły sponsorowane, reklama banerowa na portalach internetowych, umieszczenie firmy na oficjalnych mapach, mailing bądź pojawianie się na portalach zleceniowych. Każda z tych form jest niezwykle skuteczna i pozwala na efektywne wypromowanie danej firmy. Przykładem biura tłumaczeń które dobrze promuje się w sieci jest www.biurotlumaczen.pl . Dzięki temu klienci mogą łatwo znaleźć profesjonalne tłumaczenia dla firm.

Prowadzenie biznesu w Polsce

Przedsiębiorca, który rejestruje firmę, musi przypisać swoją działalność do określonego kodu w Polskiej Klasyfikacji Działalności, czyli wybrać kod PKD.

Kody są wykorzystywane w statystyce publicznej, ale mają też duże znaczenie praktyczne. Na przykład niektóre kody są powiązane z określonymi formami opodatkowania, obowiązkiem korzystania z kasy fiskalnej lub rejestracją VAT.

Wyszukaj taki kod, który najbardziej odpowiada temu, co chcesz robić. Wybierz jeden kod główny, czyli związany z działalnością, która powinna ci przynosić największe przychody, i dowolną liczbę kodów dodatkowych.

Co do zasady przedsiębiorcy mogą działać swobodnie. To znaczy, że nie potrzebują niczyjej zgody na prowadzenie konkretnej działalności.

Czasami jednak, aby prowadzić biznes, musisz mieć określone uprawnienia zawodowe posiadać określony sprzęt lub warunki lokalowe. Są też takie biznesy, które możesz prowadzić dopiero po uzyskaniu pozwolenia odpowiednich instytucji publicznych.

W tych przypadkach może ci być potrzebna licencja, koncesja, zezwolenie lub wpis do rejestru działalności regulowanej. Musisz się o nie postarać już po zarejestrowaniu firmy.

Jak zgodnie z przepisami definiowana jest jednoosobowa działalność gospodarcza? Szukając odpowiedniej definicji należy zajrzeć do kilku aktów prawnych, m.in. ustawy o podatku dochodowym, ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz Ordynacji podatkowej. Zapisy jakie się w nich znajdują są w pewnej mierze do siebie podobne.

Zgodnie z nimi działalnością gospodarczą jest działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie wynikają m.in. z umowy o pracę, o dzieło, zlecenia, najmu czy sprzedaży praw autorskich.

Szczególnie wiele problemów przysparza określenie momentu, kiedy działalność zaczyna być ciągła i zorganizowana. Za ciągłość uznaje się nieprzypadkowe, regularne (a nie jednorazowe lub incydentalne) działania.

Z kolei działalność zorganizowana wiąże się z wykonywaniem szeregu następujących po sobie i powiązanych czynności, które mają na celu osiągnięcia zysku. Istotny jest tu fakt, że działalność wcale nie musi przynosić dochodu – decydujące może być, że jest tylko prowadzona w tym celu.

Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą jesteś podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, czyli podatku PIT.

Do wyboru masz trzy formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej:

  • na zasadach ogólnych, według skali podatkowej (stawka podatkowa 12% i 32%)
  • według stawki liniowej (stawka podatkowa 19%)
  • ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Ważne! Od 2022 roku z czwartej formy opodatkowania - karty podatkowej mogą korzystać tylko ci podatnicy, którzy kontynuują opodatkowanie w tej formie – byli już opodatkowani w ten sposób w 2021 roku. Dlatego jeśli dopiero zakładasz działalność, nie możesz wybrać karty podatkowej.

Skala podatkowa to podstawowa forma opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. To oznacza, że będziesz opodatkowany na zasadach ogólnych, jeżeli nie wybierzesz innej formy opodatkowania.

W przypadku skali podatkowej stawki liniowej przedmiotem opodatkowania jest dochód, a w przypadku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przedmiotem opodatkowania jest osiągnięty przychód.

Pamiętaj! Wybór ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie zawsze będzie możliwy, między innymi dlatego, że są takie działalności, które nie mogą być w ten sposób opodatkowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *