Jak wykorzystać Internet w reklamie przewodnika po Warszawie?

Zawodowy przewodnik po Warszawie nie ma lekko, jeżeli nie trafi w odpowiednią rzeszę odbiorców swojej usługi. Standardowy marketing w takiej sytuacji bywa niewystarczającym i dość kosztownym rozwiązaniem. Warto, więc poznać dla niego teorię marketingu internetowego.

Czym jest e-marketing?

Marketing internetowy to działania zmierzające do opracowania strategii wprowadzenia czegoś na rynek oraz promocji tego właśnie, przy wykorzystaniu internetu. Zmierza to do zwiększenia widoczności firmy w internecie.

E-marketing dla przewodnika.

Dzięki takim działaniom usługa przewodnika, podstawowe dane dotyczące kontaktu oraz ceny, widoczne są przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. To z pewnością działa na jego korzyść.

Stworzenie własnej strony www to dobry początek. Następnie warto pomyśleć o jej pozycjonowaniu oraz rozpowszechnieniu informacji na portalach społecznościowych. Im więcej informacji znajduje się w sieci, tym większą mamy rzeszę odbiorców. Jak wiadomo, im większa liczba potencjalnych klientów wie o usłudze, tym łatwiej jest ją sprzedać. I tak zataczamy krąg, dzięki któremu można liczyć na zwiększenie zysków.

Video marketing, content marketing, mailing, pozycjonowanie stron www i seo, profile na serwisach społecznościowych – to niektóre z form prowadzenia marketingu internetowego. Reklama tego typu pomoże przewodnikowi dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Właściwie określona grupa docelowa i dokładna strategia działań może szybko przynieść pozytywne efekty. Należy wówczas przeprowadzić dokładną analizę. Określić działania, które sprawdziły się na danej grupie odbiorców, a w razie potrzeby je zmieniać. Warto pomyśleć o wchodzeniu w interakcje z klientami oraz kreowaniu dobrego wizerunku działalności. Marketing internetowy jest w tym bardzo pomocny, niemal niezbędny.

W dzisiejszych czasach dostęp do internetu jest bardzo powszechny. Strony internetowe dostosowane do smartfonów pozwoliły na przeglądanie ich nie tylko w domu, ale niemal w każdym miejscu, w którym spędzamy czas. Podczas podróży, zakupów, a nawet w pracy.

To z pewnością ułatwia dotarcie do potencjalnego klienta, aby jednak tak było należy pomyśleć o odpowiednim pozycjonowaniu witryny. Wówczas zyska ona na widoczności w internecie. Email marketing działający poprzez budowanie listy adresatów pozwala zaś, na utrzymanie stałego kontaktu z klientem.

Social media marketing – to podstawa profil na Facebooku jest minimum dla każdej działającej firmy na rynku. Marketing szeptany bazujący na zaufaniu społecznym do opinii o produkcie, wyrażonej przez innego klienta jest równie dobrą reklamą. Zaufanie to podstawa, sprawdzone firmy prosperują znacznie lepiej od innych. Ludzie wybierając zakup czegokolwiek lubią korzystać z rad innych osób. Daje im to poczucie bezpieczeństwa oraz pewność, iż dokonali właściwego wyboru. Dla zawodowego przewodnika po Warszawie (np. agusinfo.com) to świetny sposób na rozreklamowanie swojej działalności.

Prowadzenie biznesu w Polsce

Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą jesteś podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, czyli podatku PIT.

Do wyboru masz trzy formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej:

  • na zasadach ogólnych, według skali podatkowej (stawka podatkowa 12% i 32%)
  • według stawki liniowej (stawka podatkowa 19%)
  • ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Ważne! Od 2022 roku z czwartej formy opodatkowania - karty podatkowej mogą korzystać tylko ci podatnicy, którzy kontynuują opodatkowanie w tej formie – byli już opodatkowani w ten sposób w 2021 roku. Dlatego jeśli dopiero zakładasz działalność, nie możesz wybrać karty podatkowej.

Skala podatkowa to podstawowa forma opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. To oznacza, że będziesz opodatkowany na zasadach ogólnych, jeżeli nie wybierzesz innej formy opodatkowania.

W przypadku skali podatkowej stawki liniowej przedmiotem opodatkowania jest dochód, a w przypadku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przedmiotem opodatkowania jest osiągnięty przychód.

Pamiętaj! Wybór ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie zawsze będzie możliwy, między innymi dlatego, że są takie działalności, które nie mogą być w ten sposób opodatkowane.

Przedsiębiorca, który rejestruje firmę, musi przypisać swoją działalność do określonego kodu w Polskiej Klasyfikacji Działalności, czyli wybrać kod PKD.

Kody są wykorzystywane w statystyce publicznej, ale mają też duże znaczenie praktyczne. Na przykład niektóre kody są powiązane z określonymi formami opodatkowania, obowiązkiem korzystania z kasy fiskalnej lub rejestracją VAT.

Wyszukaj taki kod, który najbardziej odpowiada temu, co chcesz robić. Wybierz jeden kod główny, czyli związany z działalnością, która powinna ci przynosić największe przychody, i dowolną liczbę kodów dodatkowych.

Co do zasady przedsiębiorcy mogą działać swobodnie. To znaczy, że nie potrzebują niczyjej zgody na prowadzenie konkretnej działalności.

Czasami jednak, aby prowadzić biznes, musisz mieć określone uprawnienia zawodowe posiadać określony sprzęt lub warunki lokalowe. Są też takie biznesy, które możesz prowadzić dopiero po uzyskaniu pozwolenia odpowiednich instytucji publicznych.

W tych przypadkach może ci być potrzebna licencja, koncesja, zezwolenie lub wpis do rejestru działalności regulowanej. Musisz się o nie postarać już po zarejestrowaniu firmy.

Polskie przepisy przewidują dużą swobodę prowadzenia działalności gospodarczej, co oznacza, że w większości wypadków możesz założyć firmę i prowadzić ją w wybranej przez siebie formie. Przeczytaj, kiedy trzeba spełnić dodatkowe warunki. Sprawdź, czy firmę może otworzyć cudzoziemiec, osoba niepełnoletnia lub emeryt.

  • Swoboda działalności gospodarczej
  • Cudzoziemcy
  • Emeryci
  • Osoby niepełnoletnie

Polskie przepisy przyznają dużą swobodę, jeśli chodzi o prowadzenie działalności gospodarczej. Zgodnie z Ustawą z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej jest wolne dla każdego na równych prawach.

Działalność gospodarcza to zorganizowana działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły.

W Polsce status przedsiębiorcy może mieć:

  • osoba fizyczna
  • osoba prawna
  • jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą.

Przedsiębiorcami są także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.

Pamiętaj! Ograniczenia w możliwości prowadzenia działalności gospodarczej mogą wynikać z wyroku sądu, który może zakazać konkretnej osobie prowadzenia określonej działalności gospodarczej.

W niektórych przypadkach prowadzenie działalności gospodarczej wymaga zgody odpowiedniego organu, czyli koncesji. Dotyczy to wykonywania działalności gospodarczej w dziedzinach mających szczególne znaczenie ze względu na bezpieczeństwo państwa lub obywateli albo inny ważny interes publiczny. Koncesji udziela minister właściwy ze względu na przedmiot działalności gospodarczej wymagającej uzyskania koncesji.

Koncesji potrzebujesz na przykład, jeśli chcesz wytwarzać lub obracać materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym.

Ważne! Przyznanie koncesji może być uzależnione od spełnienia szczególnych warunków, które mogą dotyczyć wykształcenia, wieku, niekaralności czy posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych.

W niektórych przypadkach przedsiębiorca musi uzyskać zezwolenie na prowadzenie określonej działalności. Zezwoleń udzielają lub odmawiają ich udzielenia odpowiednie organy. Dotyczy to na przykład wykonywania działalności polegającej na świadczeniu usług przewozu osób czy prowadzeniu apteki.

Podobnie jak w przypadku koncesji także uzyskanie zezwolenia może być uzależnione od spełnienia określonych wymagań, takich jak – na przykład – odpowiedni wiek, wykształcenie czy przejście testów psychofizycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *