Czym jest e-biznes i dlaczego warto się nim zainteresować?
Przedrostek ‘e-‘ występujący przed różnymi wyrazami określa ich bliski związek z internetem. W dużym skrócie oznacza to, że dana rzecz lub dziedzina korzysta w dużej mierze z ogromnych możliwości sieci globalnej. Mamy więc e-marketing, e-commerce, e-podróże, a więc jak najbardziej można mówić też o e-biznesie. Działania biznesowe kryjące się pod nazwą e-biznes dotyczą bardzo różnych czynności ściśle powiązanych z obecnością podmiotów w sieci.
Znak czasów
Dostęp do internetu nie jest już czymś dla wybranych. Większość firm działa jednocześnie w internecie i w swoich stacjonarnych siedzibach. To możliwość dotarcia w tym samym czasie do odbiorców o różnych potrzebach i upodobaniach. Dość ciężko porównywać te dwa rynki, tym bardziej trudno jest określić jakąś wyraźną przewagę jednego z nich przynajmniej do czasu wyodrębnienia się tam osobnej klienteli. Obecnie warto jest we właściwy sposób docierać do odbiorców preferujących albo ten, albo ten model biznesowy, co gwarantuje największe zyski.
Trudne początki
Obecność firmy w internecie oznacza, że jej usługi i produkty da się wyszukać dzięki zastosowaniu rozpoznawalnych haseł; gdy do strony firmowej trafić można bez większych problemów poprzez wyszukiwarki i użyte różne słowa kluczowe. To jednak dopiero początek zarabiania na tym fakcie, bo teraz należy wdrożyć i zacząć używać konkretnych rozwiązań, np. afiliacji. Większość narzędzi dostępna jest odpłatnie, ale razem z konkretną i przydatną pomocą techniczną – pełnym wsparciem.
Większość z internetowych modeli biznesowych opiera się na współpracy gwarantującej korzyści wszystkim partnerom, więc jest to bardzo opłacalne.
Niestety zanim wszystko się rozkręci, mija nieraz sporo czasu, więc są generowane straty zamiast zysków.