Oprzyj biznes na tym, by stać się potrzebnym dla innych
W internecie jednym z najbardziej cennych produktów jest informacja. Można to wykorzystać, jeśli tylko dysponuje się odpowiednią, konkretną wiedzą w danym temacie. Duża ilość firm chętnie nawiązuje współpracę z tzw. dostawcami treści. Dzięki regularnemu zaopatrywaniu większego podmiotu w informacje o dużej wartości można generować zyski robiąc tylko to, co się lubi. Do tego nic nie przeszkadza w tym, by nawiązać współpracę jednocześnie z kilkoma czy nawet kilkunastoma partnerami. Wymogiem jest naprawdę porządna wiedza. Jest to biznes dla pasjonatów, osób, które specjalizują się w jakiejś dziedzinie. Nie trzeba mieć wykształcenia typu magisterskie lub inne wyższe, natomiast trzeba być fachowcem gotowym na bardzo trudne wyzwania. Dostawcy treści często opierają się też na aktualnościach (ogólnych bądź branżowych), co pozwala uwzględnić np. wieści z kraju, ze świata lub z dowolnej części miejsca zamieszkania.
Inny model – pośrednik
Pośrednictwo również pozwala zyskać sporo bez wnoszenia praktycznie żadnych aktywów. Trzeba wykazać się umiejętnościami komunikacyjnymi na poziomie zaawansowanym, dużym zaangażowaniem i pomysłowością. Dzięki temu można będzie pośredniczyć w realizacji współpracy pomiędzy przeróżnymi podmiotami, nieraz na bardzo szeroką skalę. Usługi pośredników cenione są głównie z uwagi na to, że nawiązywanie trwałych i korzystnych kontaktów wymaga nie tylko czasu (który nie każdy ma) ale również umiejętności negocjacji, planowania, itd.
Ogólnie rzecz biorąc, funkcjonują tu te same modele co w świecie rzeczywistym.
Niektóre firmy poszukują głównie tego typu partnerów i można szybko zebrać niezbędne doświadczenie, najpierw działając np. na umowę zlecenie czy w ramach praktyk.