Jak wykorzystać Internet w reklamie biura tłumaczeń?

Dobra reklama i przemyślana promocja to podstawa wszelkich działań mających na celu zaistnienie w świadomości odbiorców. Wie o tym niemal każdy przedsiębiorca. Jeszcze kilkanaście lat temu głównym miejscem działań promocyjnych były standardowe kanały komunikacji – takie jak prasa, telewizja czy wszechobecne billboardy. Dzisiaj miejscem zintensyfikowanych działań reklamowych jest Internet. I to bez względu na to, czy promuje się sklep, firma budowlana bądź biuro tłumaczeń. Zatem jak wykorzystać to nowoczesne medium?

Witryna internetowa
Punktem wyjścia do wszystkich działań reklamowych w sieci jest dobra i funkcjonalna strona internetowa, która stwarza nieograniczone możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców. W tym przypadku wiele zależy od samego przedsiębiorcy – witryna może pełnić jedynie funkcje informacyjne (z zaprezentowaniem oferty i podaniem kontaktu) lub być formą komunikacji z odbiorcami. W tym drugim przypadku wartość strony na pewno podniesie blog tematyczny, który będzie przedstawiał informacje z danego zakresu. Jednocześnie każdy przedsiębiorca chcący wypromować swoją firmę w sieci musi pamiętać o tym, aby jego witryna była odpowiednio wypozycjonowana i zoptymalizowana. Takie działania zapewnią wysoką pozycję w wyszukiwarkach.

Media społecznościowe
Trudno sobie wyobrazić współczesny świat bez mediów społecznościowych. Najpopularniejszym z nich jest oczywiście Facebook, którego nie może ignorować żadne przedsiębiorstwo (w tym biuro tłumaczeń). Zatem prowadzenie fanpage’a na Facebooku to absolutne minimum, które pozwala na zaprezentowanie swojej oferty, nawiązanie kontaktów z potencjalnymi klientami, udostępnianie materiałów zwiększających grono odbiorców, umieszczanie reklamy na profilu, tworzenie interakcji, wymianę opinii czy oferowanie atrakcyjnych zniżek i rabatów. To wszystko zwiększa rozpoznawalność firmy i podnosi jej atrakcyjność w oczach internautów. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż Facebook umożliwia płatną reklamę, która także zwiększa ilość potencjalnych klientów. I chociaż Facebook to niewątpliwie najbardziej powszechne medium społecznościowe, to dodatkowo warto zainteresować się innymi portalami – takimi jak Twitter, Linkedln, Google+, Instagram czy You Tube.

Fora internetowe
Skutecznym sposobem na zareklamowanie firmy w sieci są fora internetowe (zwłaszcza branżowe). Ta forma promocji to nie tylko szansa na zyskanie miana eksperta, ale także na dotarcie do ściśle określonej i sprecyzowanej grupy odbiorców. Udzielanie fachowych porad, wymienianie się informacjami lub branie udziału w tematycznych dyskusjach to bardzo skuteczny sposób na zyskanie klientów.

Bazy i katalogi firm
Żadna firma chcąca zaistnieć w Internecie nie może zapomnieć o tak oczywistym działaniu, jakim jest umieszczenie firmy w bazach i katalogach firm (i to zarówno tych lokalnych, jak i ogólnopolskich). W takich wpisach powinny znaleźć się nie tylko podstawowe informacje o działalności i dane kontaktowe, ale także odnośniki do strony internetowej lub profilu w mediach społecznościowych. To znacznie ułatwi kontakt z potencjalnymi odbiorcami.

Inne formy reklamy w Internecie, z jakich może skorzystać biuro tłumaczeń to między innymi artykuły sponsorowane, reklama banerowa na portalach internetowych, umieszczenie firmy na oficjalnych mapach, mailing bądź pojawianie się na portalach zleceniowych. Każda z tych form jest niezwykle skuteczna i pozwala na efektywne wypromowanie danej firmy. Przykładem biura tłumaczeń które dobrze promuje się w sieci jest www.biurotlumaczen.pl . Dzięki temu klienci mogą łatwo znaleźć profesjonalne tłumaczenia dla firm.

Prowadzenie biznesu w Polsce

Polskie przepisy przewidują dużą swobodę prowadzenia działalności gospodarczej, co oznacza, że w większości wypadków możesz założyć firmę i prowadzić ją w wybranej przez siebie formie. Przeczytaj, kiedy trzeba spełnić dodatkowe warunki. Sprawdź, czy firmę może otworzyć cudzoziemiec, osoba niepełnoletnia lub emeryt.

  • Swoboda działalności gospodarczej
  • Cudzoziemcy
  • Emeryci
  • Osoby niepełnoletnie

Polskie przepisy przyznają dużą swobodę, jeśli chodzi o prowadzenie działalności gospodarczej. Zgodnie z Ustawą z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej jest wolne dla każdego na równych prawach.

Działalność gospodarcza to zorganizowana działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły.

W Polsce status przedsiębiorcy może mieć:

  • osoba fizyczna
  • osoba prawna
  • jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą.

Przedsiębiorcami są także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.

Pamiętaj! Ograniczenia w możliwości prowadzenia działalności gospodarczej mogą wynikać z wyroku sądu, który może zakazać konkretnej osobie prowadzenia określonej działalności gospodarczej.

W niektórych przypadkach prowadzenie działalności gospodarczej wymaga zgody odpowiedniego organu, czyli koncesji. Dotyczy to wykonywania działalności gospodarczej w dziedzinach mających szczególne znaczenie ze względu na bezpieczeństwo państwa lub obywateli albo inny ważny interes publiczny. Koncesji udziela minister właściwy ze względu na przedmiot działalności gospodarczej wymagającej uzyskania koncesji.

Koncesji potrzebujesz na przykład, jeśli chcesz wytwarzać lub obracać materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym.

Ważne! Przyznanie koncesji może być uzależnione od spełnienia szczególnych warunków, które mogą dotyczyć wykształcenia, wieku, niekaralności czy posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych.

W niektórych przypadkach przedsiębiorca musi uzyskać zezwolenie na prowadzenie określonej działalności. Zezwoleń udzielają lub odmawiają ich udzielenia odpowiednie organy. Dotyczy to na przykład wykonywania działalności polegającej na świadczeniu usług przewozu osób czy prowadzeniu apteki.

Podobnie jak w przypadku koncesji także uzyskanie zezwolenia może być uzależnione od spełnienia określonych wymagań, takich jak – na przykład – odpowiedni wiek, wykształcenie czy przejście testów psychofizycznych.

Przedsiębiorcy muszą prowadzić dokumentację rachunkową, w skład której wchodzą: faktury, rachunki, ewidencje. Jedynym wyjątkiem są firmy, które wybiorą kartę podatkową - w ich przypadku taka dokumentacja nie jest potrzebna, ponieważ kwotę podatku na dany rok podatkowy ustala im naczelnik właściwego urzędu skarbowego.

Pozostali przedsiębiorcy mogą prowadzić księgowość w formie:

  • uproszczonej – w podatkowej księdze przychodów i rozchodów lub w ewidencji przychodów przy ryczałcie
  • pełnej – w księgach rachunkowych.

Pamiętaj! Możesz zlecić prowadzić księgowości zewnętrznemu podmiotowi, na przykład biuru rachunkowemu.

Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać w działalności gospodarczej rachunek firmowy lub swój rachunek prywatny - musi to jednak być rachunek, który ma tylko jednego posiadacza.

Rachunek bankowy jest tym ważniejszy, że nie każdą transakcję można przeprowadzić gotówką. Zgodnie z przepisami przedsiębiorca nie może dokonywać płatności gotówkowych jeśli:

  • stroną transakcji jest inny przedsiębiorca
  • jednorazowa wartość transakcji przekracza równowartość 15 tys. zł, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności.

Jeśli dokonujesz takich transakcji, musisz mieć rachunek bankowy. Będziesz go też potrzebować żeby opłacać podatku lub składki ZUS – tu wyjątkiem są mikroprzedsiębiorcy (czyli firmy, które co najmniej w jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych zatrudniały mniej niż 10 pracowników i osiągnęły roczny obrót netto nieprzekraczający 2 milionów euro) – oni mogą opłacać składki ZUS i podatki na poczcie.

Rachunek firmowy (a nie prywatny) będzie ci potrzebny jeśli:

  • jesteś podatnikiem VAT – tylko numery firmowych rachunków bankowych są publikowane w Wykazie podatników VAT, czyli na Białej liście podatników VAT
  • dokonujesz transakcji z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności.

Przedsiębiorcami prowadzącymi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową są: osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym odrębne ustawy przyznają zdolność prawną. Za przedsiębiorców należy także uznać wspólników spółek cywilnych w zakresie wykonywanej przez nich działalności.

Wszyscy przedsiębiorcy podlegają wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) bądź do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (w skrócie CEIDG) jest spisem przedsiębiorców, będących osobami fizycznymi, działających na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Spis prowadzony jest od 1 lipca 2011 r. w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwego do spraw gospodarki na podstawie przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Rejestracja w CEIDG jest wolna od opłat.

W przypadku wyboru działalności w formie spółki osobowej albo kapitałowej rejestracji dokonuje się w Krajowym Rejestrze Sądowym, prowadzonym przez sądy rejonowe właściwe ze względu na siedzibę tworzonej spółki.

Warunki podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej przez osoby fizyczne na terenie Rzeczypospolitej Polskiej regulują przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (DZ.U. z 2018 r., poz.647).

Osoby zagraniczne z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz osoby zagraniczne z państw niebędących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, które mogą korzystać ze swobody przedsiębiorczości na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, mogą podejmować i wykonywać działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na takich samych zasadach jak obywatele polscy.

Na takich samych zasadach jak obywatele polscy mogą podejmować i wykonywać działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej także obywatele innych państw, którzy otrzymali m.in. zezwolenie na osiedlenie się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodę na pobyt tolerowany, status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej lub korzystają z ochrony czasowej na jej terytorium.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *