Jak wykorzystać Internet w reklamie przewodnika po Warszawie?

Zawodowy przewodnik po Warszawie nie ma lekko, jeżeli nie trafi w odpowiednią rzeszę odbiorców swojej usługi. Standardowy marketing w takiej sytuacji bywa niewystarczającym i dość kosztownym rozwiązaniem. Warto, więc poznać dla niego teorię marketingu internetowego.

Czym jest e-marketing?

Marketing internetowy to działania zmierzające do opracowania strategii wprowadzenia czegoś na rynek oraz promocji tego właśnie, przy wykorzystaniu internetu. Zmierza to do zwiększenia widoczności firmy w internecie.

E-marketing dla przewodnika.

Dzięki takim działaniom usługa przewodnika, podstawowe dane dotyczące kontaktu oraz ceny, widoczne są przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. To z pewnością działa na jego korzyść.

Stworzenie własnej strony www to dobry początek. Następnie warto pomyśleć o jej pozycjonowaniu oraz rozpowszechnieniu informacji na portalach społecznościowych. Im więcej informacji znajduje się w sieci, tym większą mamy rzeszę odbiorców. Jak wiadomo, im większa liczba potencjalnych klientów wie o usłudze, tym łatwiej jest ją sprzedać. I tak zataczamy krąg, dzięki któremu można liczyć na zwiększenie zysków.

Video marketing, content marketing, mailing, pozycjonowanie stron www i seo, profile na serwisach społecznościowych – to niektóre z form prowadzenia marketingu internetowego. Reklama tego typu pomoże przewodnikowi dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Właściwie określona grupa docelowa i dokładna strategia działań może szybko przynieść pozytywne efekty. Należy wówczas przeprowadzić dokładną analizę. Określić działania, które sprawdziły się na danej grupie odbiorców, a w razie potrzeby je zmieniać. Warto pomyśleć o wchodzeniu w interakcje z klientami oraz kreowaniu dobrego wizerunku działalności. Marketing internetowy jest w tym bardzo pomocny, niemal niezbędny.

W dzisiejszych czasach dostęp do internetu jest bardzo powszechny. Strony internetowe dostosowane do smartfonów pozwoliły na przeglądanie ich nie tylko w domu, ale niemal w każdym miejscu, w którym spędzamy czas. Podczas podróży, zakupów, a nawet w pracy.

To z pewnością ułatwia dotarcie do potencjalnego klienta, aby jednak tak było należy pomyśleć o odpowiednim pozycjonowaniu witryny. Wówczas zyska ona na widoczności w internecie. Email marketing działający poprzez budowanie listy adresatów pozwala zaś, na utrzymanie stałego kontaktu z klientem.

Social media marketing – to podstawa profil na Facebooku jest minimum dla każdej działającej firmy na rynku. Marketing szeptany bazujący na zaufaniu społecznym do opinii o produkcie, wyrażonej przez innego klienta jest równie dobrą reklamą. Zaufanie to podstawa, sprawdzone firmy prosperują znacznie lepiej od innych. Ludzie wybierając zakup czegokolwiek lubią korzystać z rad innych osób. Daje im to poczucie bezpieczeństwa oraz pewność, iż dokonali właściwego wyboru. Dla zawodowego przewodnika po Warszawie (np. agusinfo.com) to świetny sposób na rozreklamowanie swojej działalności.

Prowadzenie biznesu w Polsce

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest z pewnością dużym wyzwaniem dla każdego młodego przedsiębiorcy. Niezależność jaką ona daje wiąże się z wysokim ryzykiem, wymaga wykazania się odwagą przy podejmowaniu strategicznych decyzji. Już na wstępie przedsiębiorca musi wykazać się wiedzą z zakresu opodatkowania dochodów, finansowania przedsięwzięcia jak i tworzenia zaplecza dla własnej firmy.

Mało kto zdaje sobie sprawę, że po pierwszym roku prowadzonej działalności gospodarczej 1/4 jdg zawiesza lub likwiduje swoją działalność.

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest najprostszą forma prowadzenia własnego przedsiębiorstwa, jej rejestracja w CEIDG jest darmowa. Można ją zarejestrować przez internet - wymóg posiadania konta ePUAP, lub autoryzując rejestrację odwiedzając najbliższy urząd gminy lub miasta. Forma jednoosobowej działalności gospodarczej nie wymaga tworzenia kapitału na start przedsiębiorstwa.

Zalety:

  • brak kosztów założenia działalności gospodarczej,
  • brak wymogów tworzenia kapitału przedsiębiorstwa,
  • elastyczność w otwieraniu, zawieszaniu i likwidacji działalności gospodarczej,
  • możliwość optymalizacji podatkowej poprzez wybór formy opłacania podatków,
  • niskie koszty obsługi księgowej,
  • ograniczone obowiązki sprawozdawcze.

Wady:

  • odpowiedzialność całym majątkiem za zobowiązania,
  • obowiązek odprowadzania składek na ubezpieczenia do ZUS,
  • konieczność podstawowej znajomości przepisów związanych z opodatkowaniem.

Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którzy chcą wykonywać w Polsce działalność gospodarczą, mogą:

  • założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową
  • świadczyć transgranicznie usługi – bez rejestrowania działalności w Polsce
  • założyć w Polsce oddział lub przedstawicielstwo.

Państwami członkowskimi UE są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Włochy.

Państwami członkowskimi Europejskiego Obszaru Gospodarczego, poza państwami członkowskimi UE, są Norwegia, Islandia, Liechtenstein.

Własną firmę, dowolną spółkę handlową, oddział lub przedstawicielstwo mogą założyć w Polsce, także obywatele USA oraz Konfederacji Szwajcarskiej.

Umowy międzynarodowe Traktat o stosunkach handlowych i gospodarczych między Rzecząpospolitą Polską a Stanami Zjednoczonymi Ameryki, sporządzony w Waszyngtonie dnia 21 marca 1990 r. oraz Umowa między Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, z jednej strony, a Konfederacją Szwajcarską, z drugiej strony, w sprawie swobodnego przepływu osób umożliwiają zakładanie działalności gospodarczej przez obywateli Stanów Zjednoczonych Ameryki i Konfederacji Szwajcarskiej na takich samych zasadach, jak obywatele polscy.

Obywatele państw, które nie należą do Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą:

  • założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową, jeżeli mają tytuł pobytowy, który do tego uprawnia
  • założyć w Polsce spółkę komandytową, komandytowo-akcyjną, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostą spółkę akcyjną i spółkę akcyjną
  • przystępować do spółki komandytowej, komandytowo-akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostej spółki akcyjnej i spółki akcyjną oraz nabywać i obejmować udziały lub akcje w tych spółkach
  • założyć w Polsce oddział przedsiębiorcy zagranicznego, jeżeli ratyfikowane umowy międzynarodowe podpisane z Polską nie wykluczają takiej możliwości.

Wykaz ratyfikowanych umów międzynarodowych można znaleźć na stronie Internetowej Bazy Traktatów, prowadzonej przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Działalność gospodarczą rozpoczynamy od bezpłatnej rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, którą prowadzi minister właściwy do spraw gospodarki.

Wniosek składa się na specjalnym formularzu, który jest dostępny na stronie internetowej CEIDG.

Wniosek ten musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wniosek można złożyć także w dowolnie wybranym urzędzie gminy osobiście lub listem poleconym (musi być wówczas opatrzony podpisem wnioskodawcy poświadczonym notarialnie). Wpis do CEIDG jest dokonywany najpóźniej następnego dnia roboczego po dniu złożenia wniosku.

Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o braku orzeczonych wobec wnioskodawcy zakazów prowadzenia działalności gospodarczej, zakazu wykonywania określonego zawodu i zakazu prowadzenia działalności związanej z wychowaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub opieką nad nimi. Należy również dołączyć oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do każdej nieruchomości, której adres jest wpisywany w CEIDG (przedsiębiorca wpisany do CEIDG jest obowiązany posiadać tytuł prawny do nieruchomości, których adresy podlegają wpisowi) Ww. oświadczenia składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Wniosek o wpis do CEIDG jest jednocześnie wnioskiem o nadanie numeru REGON (rejestr podmiotów gospodarki narodowej), wnioskiem o nadanie NIP (Numer Identyfikacji Podatkowej) a także złożeniem oświadczenia o wyborze formy opodatkowania.

Jeżeli przedsiębiorca jest płatnikiem składek, do wniosku o wpis do CEIDG może dołączyć zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i/albo do ubezpieczenia zdrowotnego, zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny, a także zmianę danych wskazanych w ww. zgłoszeniach lub zgłoszenie wyrejestrowania z ww. ubezpieczeń.
CEIDG przesyła dane do wskazanego przez przedsiębiorcę urzędu skarbowego, właściwego urzędu statystycznego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Wniosek o wpis do CEIDG nie podlega żadnym opłatom.
Zaświadczeniem o wpisie do CEIDG jest wydruk ze strony internetowej CEIDG.

Organy administracji publicznej nie mogą domagać się od przedsiębiorców okazywania, przekazywania lub załączania do wniosków zaświadczeń o wpisie w CEIDG. Numerem identyfikacyjnym przedsiębiorcy w obrocie gospodarczym jest numer NIP.

Nie wymaga rejestracji drobna działalność zarobkowa osób fizycznych, których przychód nie przekroczy w żadnym miesiącu 50 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia. Informacje na temat takiej działalności można znaleźć w serwisie informacyjno-usługowym dla przedsiębiorcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *