Jak wykorzystać Internet w reklamie przewodnika po Warszawie?

Zawodowy przewodnik po Warszawie nie ma lekko, jeżeli nie trafi w odpowiednią rzeszę odbiorców swojej usługi. Standardowy marketing w takiej sytuacji bywa niewystarczającym i dość kosztownym rozwiązaniem. Warto, więc poznać dla niego teorię marketingu internetowego.

Czym jest e-marketing?

Marketing internetowy to działania zmierzające do opracowania strategii wprowadzenia czegoś na rynek oraz promocji tego właśnie, przy wykorzystaniu internetu. Zmierza to do zwiększenia widoczności firmy w internecie.

E-marketing dla przewodnika.

Dzięki takim działaniom usługa przewodnika, podstawowe dane dotyczące kontaktu oraz ceny, widoczne są przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. To z pewnością działa na jego korzyść.

Stworzenie własnej strony www to dobry początek. Następnie warto pomyśleć o jej pozycjonowaniu oraz rozpowszechnieniu informacji na portalach społecznościowych. Im więcej informacji znajduje się w sieci, tym większą mamy rzeszę odbiorców. Jak wiadomo, im większa liczba potencjalnych klientów wie o usłudze, tym łatwiej jest ją sprzedać. I tak zataczamy krąg, dzięki któremu można liczyć na zwiększenie zysków.

Video marketing, content marketing, mailing, pozycjonowanie stron www i seo, profile na serwisach społecznościowych – to niektóre z form prowadzenia marketingu internetowego. Reklama tego typu pomoże przewodnikowi dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Właściwie określona grupa docelowa i dokładna strategia działań może szybko przynieść pozytywne efekty. Należy wówczas przeprowadzić dokładną analizę. Określić działania, które sprawdziły się na danej grupie odbiorców, a w razie potrzeby je zmieniać. Warto pomyśleć o wchodzeniu w interakcje z klientami oraz kreowaniu dobrego wizerunku działalności. Marketing internetowy jest w tym bardzo pomocny, niemal niezbędny.

W dzisiejszych czasach dostęp do internetu jest bardzo powszechny. Strony internetowe dostosowane do smartfonów pozwoliły na przeglądanie ich nie tylko w domu, ale niemal w każdym miejscu, w którym spędzamy czas. Podczas podróży, zakupów, a nawet w pracy.

To z pewnością ułatwia dotarcie do potencjalnego klienta, aby jednak tak było należy pomyśleć o odpowiednim pozycjonowaniu witryny. Wówczas zyska ona na widoczności w internecie. Email marketing działający poprzez budowanie listy adresatów pozwala zaś, na utrzymanie stałego kontaktu z klientem.

Social media marketing – to podstawa profil na Facebooku jest minimum dla każdej działającej firmy na rynku. Marketing szeptany bazujący na zaufaniu społecznym do opinii o produkcie, wyrażonej przez innego klienta jest równie dobrą reklamą. Zaufanie to podstawa, sprawdzone firmy prosperują znacznie lepiej od innych. Ludzie wybierając zakup czegokolwiek lubią korzystać z rad innych osób. Daje im to poczucie bezpieczeństwa oraz pewność, iż dokonali właściwego wyboru. Dla zawodowego przewodnika po Warszawie (np. agusinfo.com) to świetny sposób na rozreklamowanie swojej działalności.

Prowadzenie biznesu w Polsce

Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą jesteś podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, czyli podatku PIT.

Do wyboru masz trzy formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej:

  • na zasadach ogólnych, według skali podatkowej (stawka podatkowa 12% i 32%)
  • według stawki liniowej (stawka podatkowa 19%)
  • ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Ważne! Od 2022 roku z czwartej formy opodatkowania - karty podatkowej mogą korzystać tylko ci podatnicy, którzy kontynuują opodatkowanie w tej formie – byli już opodatkowani w ten sposób w 2021 roku. Dlatego jeśli dopiero zakładasz działalność, nie możesz wybrać karty podatkowej.

Skala podatkowa to podstawowa forma opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. To oznacza, że będziesz opodatkowany na zasadach ogólnych, jeżeli nie wybierzesz innej formy opodatkowania.

W przypadku skali podatkowej stawki liniowej przedmiotem opodatkowania jest dochód, a w przypadku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przedmiotem opodatkowania jest osiągnięty przychód.

Pamiętaj! Wybór ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie zawsze będzie możliwy, między innymi dlatego, że są takie działalności, które nie mogą być w ten sposób opodatkowane.

Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którzy chcą wykonywać w Polsce działalność gospodarczą, mogą:

  • założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową
  • świadczyć transgranicznie usługi – bez rejestrowania działalności w Polsce
  • założyć w Polsce oddział lub przedstawicielstwo.

Państwami członkowskimi UE są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Włochy.

Państwami członkowskimi Europejskiego Obszaru Gospodarczego, poza państwami członkowskimi UE, są Norwegia, Islandia, Liechtenstein.

Własną firmę, dowolną spółkę handlową, oddział lub przedstawicielstwo mogą założyć w Polsce, także obywatele USA oraz Konfederacji Szwajcarskiej.

Umowy międzynarodowe Traktat o stosunkach handlowych i gospodarczych między Rzecząpospolitą Polską a Stanami Zjednoczonymi Ameryki, sporządzony w Waszyngtonie dnia 21 marca 1990 r. oraz Umowa między Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, z jednej strony, a Konfederacją Szwajcarską, z drugiej strony, w sprawie swobodnego przepływu osób umożliwiają zakładanie działalności gospodarczej przez obywateli Stanów Zjednoczonych Ameryki i Konfederacji Szwajcarskiej na takich samych zasadach, jak obywatele polscy.

Obywatele państw, które nie należą do Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą:

  • założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową, jeżeli mają tytuł pobytowy, który do tego uprawnia
  • założyć w Polsce spółkę komandytową, komandytowo-akcyjną, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostą spółkę akcyjną i spółkę akcyjną
  • przystępować do spółki komandytowej, komandytowo-akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostej spółki akcyjnej i spółki akcyjną oraz nabywać i obejmować udziały lub akcje w tych spółkach
  • założyć w Polsce oddział przedsiębiorcy zagranicznego, jeżeli ratyfikowane umowy międzynarodowe podpisane z Polską nie wykluczają takiej możliwości.

Wykaz ratyfikowanych umów międzynarodowych można znaleźć na stronie Internetowej Bazy Traktatów, prowadzonej przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Rejestrując się jako przedsiębiorca w CEIDG, musisz wskazać pod jaką nazwą będziesz działać. Nazwa musi zawierać co najmniej twoje imię i nazwisko podane w mianowniku - na przykład: Jan Kowalski.

Ważna jest kolejność – wpisując nazwę najpierw podaj swoje imię, a później nazwisko.

Możesz dodać do imienia i nazwiska inne elementy, na przykład opisujące profil twojej działalności – Jan Kowalski dorabianie kluczy, czy wskazujące na miejsce jej prowadzenia. Takim dodatkowym elementem może też być twój pseudonim albo dowolne fantazyjne sformułowanie.

Pamiętaj! Jedna osoba fizyczna może mieć tylko jeden wpis w CEIDG. Nie możesz mieć zarejestrowanych kilku jednoosobowych firm na swoje nazwisko, ale pod jednym wpisem możesz prowadzić różne rodzaje działalności gospodarczej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *